tisdag 23 september 2008

Man tager vad man haver....


Alla är så duktiga och pysslar och jag tycker aldrig att jag hinner något längre men igår tog jag mig tid. En krans stod överst på gördetsjälv-listan så jag gick ut och tittade vad som fanns i trädgården. Jag har salvia i mängder och så fanns det fina ekblad så det fick bli det som skulle bilda kransen. Jag hade ingen stomme utan trädde bladen på en grövre järntråd, en del blad vek jag dubbelt och en del rullade jag. Nu skulle jag vilja göra fler att ha liggandes, hängandes och kanske girlanger, men det tar tid....och nu är det annat som måste komma före! Ha det gott!


34 kommentarer:

maano sa...

ihana :)

Anonym sa...

Wow, det där var riktigt snyggt! Så enkelt o genialiskt! Jag är impad, superimpad! Girlanger låter lovande, men det är en del jobb gissar jag... eller var den enkel att göra?
Kram Terese

Helena Dovier sa...

Toppenfin krans! Enkel och utan krusiduller och helt i min smak. Inte helt omöjligt att den får en efterföljare hemma hos mig :-).

Kram från Helena

lottens vita och gröna sa...

ljuvt är ordet! älskar den, nu kommer en ny kranstrend, hihi! varmkram lotten

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefin krans! Så härligt att du tagit så "enkla" löv, och resultatet blir såå fint...
Men det måste väl gått åt massor?

Ditt förra inlägg var också fantastiskt fint. Det kommer att bli så vackert, det var jättesnygga färger, som matchade varandra kanonbra.
Kram
Marie

Lilla huset på prärien sa...

Jajjemen så fin!! Usch vad alla är duktiga och gör vackra kransar. Jag ska nog gå och köpa mig en fin o hänga på dörren... Inte tid.

Kram J

Jenny Oak Fae sa...

SÅ vacker!!! Jättebra idé, jag är nämligen lite fumlig med mina fingrar, men detta skulle jag nog kunna fixa..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fint!!
Kram!

Tidsmästarinnan sa...

Haha, nu ska jag vara vitsig:

I lööööööv it!!

Nu blev man ju väldigt sugen på att prova själv...
Kram på dig!

Annas skattkammare sa...

Jättevacker krans! Kram /Anna

Tina sa...

Jättevacker blev kransen. Nu blir jag sugen att tillverka en också.:-) Men tiden räcker bara inte till.:-( Kram Tina

Skatan sa...

Jag blir också nära nog huvvevill av alla som grejar och pysslar - hela tiden! Själv känns det som om man gapande ser på...Gillar din enkla krans. Enkla = någonting positivt i mina ögon. Vackert!

Kram,
A.

Hem och Lycka sa...

Jösses vad vacker, aldrig sett nåt liknande. kram!

Dalatorpet sa...

Ja du vad fint... ska nog ta en promenad idag och se vad man kna hitta o pynta med

♥ Fyra årstider sa...

Men oj vad vacker den blev, trots tiden.
Kram Lotta

Mitt hem i Frankrike sa...

Oh vilken harlig krans, sager jag som ar tokig i krasar !!

Du har en san harlig blogg!!

kram

Inspiration i vitt sa...

Vilken annorlunda och härlig krans du gjort, gillade den skarpt, vacker i all sin enkelhet.
Kram/Ingela.

Norrbacken sa...

Den blev ju jättefin!
Man får ta vad man haver ibland...

kram kram

Evas Paradis sa...

Jag känner igen det där med hur svårt det är att få tid till allt man vill göra ... men kransen du snodde ihop blev ju superfin ... och så enlka medel ... du är såå påhittig!
Ha en fortsatt bra vecka
Kram Eva

Krusidull sa...

Det blev ju kanon fint. Hos mig finns bara tallbarr, inte lika vackert att göra krans av =)
Kram
Krusidull

hemtrevnad marie sa...

Jättevackert!!
Själv tog jag för ett tag sedan långa revor som växte ute vid vår källartrapp...ingen aning vad det var...men den fick bli en girlang i rumsfönstret...dock behöver den bytas ut snart, då den inte är så tålig torr...men visst är det härligt att bara kunna plocka vackert material ute!!
Kraaam

Sofia på Me and my home sa...

mmmm, fiin!
hihi, vi körde lite samma tema - kolla mitt föra inlägg... ont om tid men bara tvuuungen att pyssla lite! ;)
Kram!

Viola sa...

HEJSAN DEN BLEV JU JÄTTEFIN, VISST FUNKAR ORDSPRÅKET IBLAND, HA DET GOTT I RESTEN AV VECKAN, KRAM VIOLA

Kathrine sa...

Lovely blog! So serene & beautiful. I have to see if I can get it translated on Google.

Virginia sa...

Love your blog, beautiful.
Blessings, Virginia

Myownhome sa...

Super fin krans! :D

bykerstin o. butikblandannat sa...

Så snygg! Verkligen egen stil!
Själv gjorde jag en äppelkrans idag... Men håller med, det tar tid!
Ha det fint! /Kära Stina

Mollys Hus sa...

Vilken fin krans! På min attgöralista finns att jag ska göra en krans med små rosa rosenknoppar, men men tiden finns inte just nu :(

En inredoholic sa...

Ville bara titta in o önska en trevlig helg.

Kram Jannice

Husbilsresan sa...

Men vad fin och enkel den blev.Du kan verkligen ta vara på det du har i din närhet.Superfin krans verkligen!
Kram/Gunn

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Oj oj oj oj oj så mycket underbar inspiration! Helt ljuvligt!
Mvh Åsa

livet på utanäs sa...

Vilken fin blogg du har, man vill genast ta itu med något hemma. Har varit och samlat lite material i skogen idag till kommande arrangemang. Ofta väntar jag för länge så att backen hinner frysa, typiskt mig ...

Ha nu en fortsatt trevlig vecka, här i norr är det kanon väder !
MVH Susanne

Anonym sa...

bONJOUR je suis désolée je ne parle pas votre langue mais je voulais quand meme vous dire que je trouve magnifique votre couronne , j'aime bcp , je suis française, j'adore les déco des pays de l'est, bonne journée bien cordialement Domie

MissPurple sa...

I love your blog, your style and your picture. Hi from Italy. Jo Mason