tisdag 20 november 2007

Full av inspiration!!!

Full av inspiration efter en arbetshelg med en massa kul! Först var Johanna och jag på julmarknad hos Lustfyllt, finner inga ord för hur fint det var där. Sen efter en jättemysig lååång fika med hela Lenas underbara familj så kom vi då iväg på våran tur hem till Katrineholm. Efter 3 timmars bilresa så kom vi hem till mammas och pappas mysiga hus, där alla lyktor stod brinnande i väntan på oss. Efter en god paj hade jag en sömnlös natt framför mig då alla intryck från Lena spökade i mitt huvud. Tidigt på söndagsmorgonen mötte vi våran fotograf Mari (Angel at my table) för att åka på en plåtning hos en gammal vän. Om ni visste vilket hus hon har, det är nåt alldeles extra!!!! Och så kul det var att träffa henne m. familjen efter många år. Men kära vänner det kommer snart i tidningen Lantliv så ni kommer också få ta del av hennes hus. Väl hemma är jag fylld av inspiration men vet inte inte riktigt var jag ska börja! Jag gjorde nåt helt onödigt men kul , sydde ett par kängor m. gamla hyskor och fyllde med lavendel. Och mer gjorde jag men det får ni se nån annan dag!

35 kommentarer:

Anonym sa...

De där kängorna var riktigt läckra! Vad duktig du är!

Karin

Maria sa...

Hej Marie!
Vilka underbara kängor..får man beställa ett par?
Vad roligt att vi snart får ta del av ert arbete.
Ha en skön kväll!
Kramar maria

Husbilsresan sa...

Häftiga kängor...och vad dom måste dofta gott =)
Vilken härlig helg...och vad kul att få se reportaget från din väns hus i Lantliv...det ser jag fram emot.
Kramar!

rosa p. sa...

love this boots!

Anonym sa...

Så vackert! Såg oxå julstrumpor som liknade dessa häromdan, men dina är ju helt underbart vackra!
Du är superduktig! kram/ruffa

spetsar och änglar sa...

Sååå.. fina kängor!Att dom luktar gott dessutom är ju bara plus.Ha en skön Tisdagskväll.Kram Heléne

LantlivsAnette sa...

Åhh så fantastiskt roligt ni har haft det !!
Jag vet att Lustfyllt har det fint nu..jag har varit in på hennes blogg..man blir alldeles matt..gud vad mycket fint hon har det..ojj.ojj..skulle jag komma in där så skulle jag nog aldrig komma ut igen..hi..hii..
Vad roligt att få se vad ni gjort sen i Lantliv..sååå spännande!!
Wow vad du är duktig vid symaskinen...kan inte ha varit helt lätt att få till så där snygga kängor..du imponerar !!
Kram Anette

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj vilken helg ! Kängorna som avslutning var ju suveräna !!
Kram/Lotta

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Men Marie det var de mysigaste lavendelkängor jag någonsin sett,hur kom du på att du skulle göra något så annorlunda.
Kram Marlene.

Unknown sa...

Förstår att Du är sjuk efter besöket hos Lustfyllt. Vilka underbara saker, man vill bara ha nästan allt.
Mycket vacker butik. Skall bli så kul att se alla fina reportage i framtiden. Förstår att ni hittar hem till alla vackra hem, ni har den rätta känslan.
Kramisar Jeanettr

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka underbart fina "skor"!!!! De skulle du kunna sälja av!

Ni verkar ha haft en sååå mysig helg! Ska bli kul att få se detta sen! Kram!

smultrongården sa...

Åhhå så snygga!!! Säljer du ett par?? Passar som handsken på Smultrongården ska du veta!! Hör av dig, Eva

Goa sa...

Åh, så fina och vet du att jag klippte till såna idag...innan jag såg dina...roligt!!
Blev så inspirerad när jag såg bilderna från Lustfyllt!
Härmar dig ju, annars gärna...du är ju, sån inspiration...vad ska man göra...*ler* jag tittar på dina bilder om jag är ledsen och då blir jag glad!
Tack!!

Kul att det går bra för er...och det ska blir roligt att se bilder från ert besök!
KRam från mig...till dig!

Marie sa...

Kängorna är helt ljuvliga! Visst var det helt fantastiskt vackert på Lustfyllt, såå mysigt! Jag kunde knappt sova på natten jag heller, hihi.
Ser fram emot att få se erat reportage i Lantliv.

Ha en riktigt bra dag!
Kram Marie

Jennys Vita Villervalla sa...

Fantastiskt söta kängor!
Kul ide`
Ha en bra vecka!
Kram
Jenny

Anna sa...

Läckert läckert, som vanligt när du fixar saker:)

Kram
:)Anna

Karin( Myrtenochsilver) sa...

Såå himla fina kängor, gillar formen. Blir så sugen på att sy nu igen, jag får fundera ut nåt, eller så tjyvar jag bara din idé...
Förstår att det var fint hos Lustfyllt (kan bara tänka mig).
Kramisar Karin (Myrten och silver)

Anna sa...

Jättefint, så läcker stil.
Du har verkligen en helt underbar blogg.Det är ett sant nöje att botanisera här.
Mvh Annas Kuriosa

Färjtorp sa...

Haha så läckra kängor du har sytt! Skitsnygga.
Låter som att ni har full rulle med allt kul.
SKa bli spännande att se i tidningarna sen.
Kram Johanna.

junhe sa...

kängorna blev jättefina =) vilken pysselfia du är/ ha det bra/ junhe

Evelinas hus sa...

Nämen gud så underbara! Å nyfikna är vi på vad ni pysslar med om helgerna.
Kram Caroline

Esther Sunday sa...

What lovely photos!

Mollys Hus sa...

Läckra! Har ett par i samma form men i papp, dekorerade med tapeter och pappersfluff m.m som min syster har gjort till mej, jättefina!

WhiteVintageDreams sa...

Vilka vackra kängor :). Spännande med reportage från K-holm, där är jag ganska ofta faktiskt :).
Å du, tack såå mycket för dina underbart värmande ord :). Blev glad! Lustfyllt, vem skulle inte trivas där ;). Vill oxå dit :).
Kramar

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Meeen så fiina! De skulle jag vilja ha på fötterna!!!
Så duktig du är!!
Och Lustfyllt, vem vill inte åka dit?
Kram
Marie

Lin & Lavendel sa...

Men vilka snygga kängor...helt fantastiska!

Ina sa...

Såå läckra de är!! Du är så kreativ och man blir så inspirerad och full av idéer och skaparlust då man kikat in hos dig!!
Önskar dig en härlig helg!!
Kram Ina

Lilian sa...

Hej! Vart tog du vägen? Jag brukar läsa din blogg och få inspiration.Det är lika spännande varje gång.

inspired and handmade sa...

Vad härligt det låter med all inspiration! Och kängorna var så tjusiga...! ha det gott/ Veronica.

Jessan sa...

Vilka läckra kängor! underbara!
Kram

Marie sa...

Hej Marie!
Hoppas resan hem gick bra! Tänk vad lustigt att vi faktiskt träffades i Honning & Floras allé!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

For Love Of Home sa...

Beautiful style and elegance

janne - kathrine sa...

Så mye fint du har på siden din!
Takk for titten, jeg kommer sikkert innom igjen en gang senere.
Ha en fin kveld :-)

Anonym sa...

Det lät underbart roligt! Ser fram emot att få se repotaget i lantliv framöver :) Ha en toppenbra vecka! KRAM

Anonym sa...

Åhhh! Vilka underbara kängor!!!
Vill verkligen ha!
Går det att beställa ett par undrar jag?
Hör i så fall av dig till:
finaflickorsfrestelser@hotmail.com
Bästa hälsningar Ilona