söndag 15 juli 2007

Mina senaste inköp!!

Nu har jag haft riktigt kul! Först var vi , Johanna, Lotta och jag till Ingrid som har butik Atmosphere och hade en helmysig stund. Jag fick med mig en del smått & gott. Trälåda m. text, gamla plåtlådor, jättefina linnehanddukar, dokument, kort, ljusstake och det underbaraste gamla dockskåp ni kan tänka er. Dockskåpet fick jag inte med mig hem då vi hade lite platsbrist i bilen!!! Ni får se det sen!
Sen åkte jag med min familj och min mamma & pappa till Danmark! Bodde på ett urmysigt bed & breakfast i Fredrikssund som vi läst om i Lantliv. Kan säga att många inredningsbutiker har semesterstängt, fick bara titta in genom fönstret!!! Men sen mina vänner bar det av mot Honning & Flora, nu är det tredje gången jag var där. Helt underbart!! Rummen är så fina och det finns så mycket fint! Det blir för mycket så det slutar med att jag inte köper nästan nåt!! Köpte lite fina kort , några bläckplåtsformar och ljus! Hade velat köpa några möbler men dels så är det dyrt och så tänkte jag att jag nog kunde hitta det på hemmaplan istället. Så det får bli en resa till Atmosphere snart för nu är det dags att möblera vardagsrummet! När man kommer från ett mindre hus till ett större så har man helt plötsligt alldeles för lite möbler och saker. Det blir dyrt men det är ju sååå kul!!! Älskar gamla lådor med text på , den här köpte jag på butik Atmosphere!!!!

29 kommentarer:

atmosphere sa...

Hej Marie!
Oh, äntligen lite bilder från dig igen. Du kan tro att det är många som väntat.TACK!
Kramar från Ingrid.
PS. jag har mssor av gamla skridskor...DS

marie sa...

Hej Ingrid! Då vill jag köpa ett par gamla ruffiga skridskor om du har eller riktigt gamla & fina!!! Visst är lådan fin!!! Kram

Maria sa...

Vad mycket fina saker du köpt!!!!
Vilken synd att allt hade semesterstängt i Danmark...när ni åkt så långt. Såg du när de skulle öppna igen?
Jag blir sååå sugen att besöka Ingrids butik!!
Ha en skön söndag!
Kramar Maria

Mallan sa...

Hej! Jag blir alltid så glad av att komma "hem" till dig! Du bjuder på så fina bilder. Jag såg även vilka fina skyltar du gjort inne hos Lantlif. Kan man beställa hos dig? Kramar Malena

marie sa...

inmycarport- flera butiker hade stängt tom 6 aug. Lite olika! Men jag fick så det räckte ändå!!! bäst är nog ändå Honning & Flora. Sen finns det ju de som bara har öppet lör-sön och det visste vi ju om!! Bäst att kolla innan iallafall! När ska ni till Lustfyllt?

marie sa...

Malena - javisst, kan du beställa en skylt. Maila mig om det!

Interiørhuset sa...

så flott at du er tilbake med dine fantastiske flott og inspirerende bilder....
Så masse flotte ting du har fått kjøpt deg...det gamle dokumentet og den lille vannkannen var bare så vakker...nydelig stilleben og blomster..ja jeg bare elsker dine flotte bilder! Klem

Sagalisa sa...

Jättefina ting du har fyndat,gamla rräbackar är så vackert!!/Anna

Skatan sa...

Oj så mycket vackert! Vilken härlig resa ni verkar ha varit ute på. Hm...jättefina violer förresten! Njuter som vanligt av att titta på dina bilder!!!

Ha en skön söndag!

LantlivsAnette sa...

Åhh så vackra saker du köpt..nu blev jag verkligen nyfiken på det där dockskåpet du hittat !!Är det gammalt ? Jag har ju som sagt massor med fina gammeldags dockskåps möbler som ska få komma till sin rätt i ett gammalt skåp nångång...Vet du..jag gav bara 25 kronor för de gamla skridskona !!
Jag är på gång nu med linnedraperierna till tvättstugan, de ska hänga under bänkskivan..jag behöver lite råd från dig som har så god smak..om du vill förstås...jag ska måla såna ränder som du gav mig beskrivning på förut, färgen är inhandlad..men..tycker du att jag ska måla ränder bara på varje långsida...och även nedtill vid fållen.eller blir det för mycket ?ska jag bara nöja mig med långsidorna (så som din kompis Johanna gjort på sitt draperi )det blir 3 små draperier..Kram Anette

Elzie sa...

Massor med fint! Varför trycker dom in så mycket i affärerna så man inte vet vad man ska köpa? Är lite synd.
Kram Elzie

marie sa...

lantlivsanette - hej! Vilka fina draperier du ska göra, jag tycker på långsidorna bara.Det blir jättefint!! Dockskåpet är gammalt, med fina glasdörrar, jaa det är bara såå fint!

Elzte - det var inte så att det var så fullt att det stod uppradat. Allt är i sin rätta miljö men det är så mycket fint att man inte kan välja!! Men jag gillar när det är riktigt mycket på rätt sätt!!

Anonym sa...

Vilken vacker och mycket inspirerande blogg du har!

Ina sa...

Ååh vad fina grejer!! Jag älskar också lådor med text på, ja jag gillar allt du gillar för vi bloggisar har ju samma smak... Har också beställt några saker från Ingrids butik per post men ska absolut besöka den då jag hälsar på min syster som bor i Göteborg.
Ska bli så spännande att se ert vardagsrum, man blir väl mållös som vanligt då man ser dina bilder. Du har så mycket fint och ja blir otroligt inspirerad av dig och ja jag snor lite idéer ibland också(skäms)hi, hi...
Ha en härlig kväll!!
Kram Ina

Marie sa...

Vad mycket fint du visar. Underbara bilder. Kände precis som dig när jag besökte Honning & flora. Det fanns så otroligt mycket fint att titta på att jag hade kunnat gå runt där i flera timmar. Så mycket fint att man knappt visste vad man skulle köpa.

Ha en trevlig kväll.
Kram Marie

Betty sa...

Vilka jättefina bilder du tagit.
Längtar så till Danmark ska dit på semester snart , har tom bokat om den för att kunna kolla in favoritbutikerna som haft sem.stängt.
Kramisar Betty

Milly sa...

Helt underbara saker du hittat! Gillar oxå gamla lådor, och skulle gärna ha dom lite här och var.
Ha en go kväll!

Färjtorp sa...

Vilka mysiga saker du köpt! Så kul att besöka såna ställen, synd det är så långt till alla...

/Johanna

Granne med Selma sa...

Kommer ihåg när jag var i Danmark sist att man kan fynda stort på blommor. Köpte massor av stora fina lavendelplantor med mig hem. Håller med dig om att brickan lyfte silvret ännu en division. Kul när man träffar rätt! Fast det gör ju du i allt du tar dig för :-) tack för inspirationen som du alltid ger!
Kram

Katarina sa...

Nu har jag kikat igenom hela din Danmarkresa, jag blir alldeles knäsvag , skulle så gärna vilja besöka Danmark !

Du har så vacker sida, men det har jag sagt förut tror jag bestämt:)

Jag skall nu gå in genast o lägga en beställning på en vacker Madonna, vill hemskt gärna att det finns en Madonna här hemma hos oss:)

Tack för all din inspiration !!

Kram o godnatt

Katarina

smultrongården sa...

Åh, så mycket fint du har köpt o fixat i ordning med! Verkligen super mysigt! Vilka jätte, jätte fina skyltar du gjort till Anette, helt fantastiska! Vad härligt med en Danmarkstripp. Jag älskar Danmark - häruppe där vi bor är det lite för lite "dansk känsla" den är verkligen speciell... härligt för er! Kram Eva

MODERN COUNTRY sa...

Å!! Så heldig du er!! Vi var på tur gjennom Danmark før vi kom hit og hadde tenkt oss innom Honning & Flora, men det var så dårlig vær at vi tok ikke sjansen på å kjøre enda noen ekstra mil med bilen. Det skulle jeg ha gjordt!! For planen var å iallefall ta besøket på veien hjem og vet du hva eller? Joda, fra og med 16 Juli har de feriestengt! Blæ...skikkelig skuffendes. Har jo hørt så mye fint om denne butikken og ble skikkelig lei meg. Jaja, neste år kanskje..Helt nydelige funn har du gjort, ser selv etter en gammel kasse til terassen, eller flere eentlig...Var innom Anette i Lantlif og fikk høre så mye flott om din dekorasjonsskrift. Skilta ho bestillte var kjempevakre! Du er superdyktig!

Betty sa...

Tack för berömmet du góa lilla människa.
Sträcker på mig lite o somnar extra gott ikväll tack vare dina fina ord.
Många varma kramar från Betty.

Lina sa...

Du fyller oss med inspiration!

LantlivsAnette sa...

Go morron Marie ! Mina fina tvättmedelsburkar kommer från Madam Stoltz och jag beställde dom från nätbutiken Lyck Annas...dom är jag riktigt nöjd med..kul att du gillade dom..Kram Anette(fick du mitt mail igår ?)

kansasrose sa...

Beautiful blog! I live near Lindsborg, Kansas, USA called Little Sweden. Many farms and wheat. I enjoyed the pictures. Lovely Madonna and infant. Thank you.

Anonym sa...

Vilken jättehärlig blogg du har! härligt läsning och tittande på bilder! verkligen inpirerande!

Jennyshemochharmoni sa...

Den var verkligen superfin! Härlig bild också :) KRAM

Anonym sa...

Hei.
Denne siden var bare helt fantastisk!!!!
Ser at du har kjøpt et dukkehus og vil bare tipse deg om et norsk dukkehusblad som heter Et Dukkehjem
Det skal selges i Sverige gjennom svenske Interpress. Det vil også bli solgt på miniatyrmessen i Stockholm 2. september
Hilsen Synnøve